Με το εορταστικό κλίμα να γεμίζει την ατμόσφαιρα, το βιβλιοπωλείο «Τα Μαγικά Γράμματα» στα Τρίκαλα στρέφει και πάλι την προσοχή μας στον γοητευτικό κόσμο των βιβλίων.
Πάντοτε δίπλα σε μικρούς και μεγάλους αναγνώστες, φωτίζει τα μονοπάτια της γνώσης και της ψυχαγωγίας, προσφέροντάς μας στιγμές ηρεμίας, απόδρασης και έμπνευσης.
Τι καλύτερο για τις γιορτινές μας διακοπές από ένα βιβλίο που θα μας χαρίσει ανάσες χαλάρωσης, νοσταλγίας ή σκέψης;
Σε μια περίοδο όπου αναζητάμε ζεστασιά και όμορφες στιγμές, το κατάλληλο ανάγνωσμα μπορεί να μεταμορφώσει τις μέρες (και τις νύχτες μας), να “ταξιδέψει” το νου μας μακριά από την καθημερινότητα.
Η ψυχή του καταστήματος, η ιδιοκτήτρια Βούλα Παπαντώνη-Σελέκου, με το γνωστό της φιλόξενο χαμόγελο και την πολυετή πείρα της, έχει ήδη έτοιμες τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις.
Με προσοχή, μεράκι και αγάπη για το βιβλίο, επιλέγει τίτλους που θα συνοδεύσουν τις γιορτές μας, είτε απολαμβάνουμε μια κούπα ζεστού ροφήματος στο σπίτι, είτε χαλαρώνουμε δίπλα στο χριστουγεννιάτικο δέντρο.
Πάμε λοιπόν να δούμε μερικές από τις φετινές προτάσεις βιβλίων:
Βιβλιοχαρτοπωλείο “Τα μαγικά γράμματα”
Καποδιστρίου 6
Βούλα Παπαντώνη – Σελέκου
24310 – 70420
1
Ποιος το ξέρει; Ποιος το ξέρει;
Μίμης Ανδρουλάκης
Περιγραφή
Το «Ποιος το ξέρει; Ποιος το ξέρει;» μιλά για όλους μας. Η Αυτοβιογραφία του συγγραφέα μάς βάζει στη δοκιμασία να συναντήσουμε τον εαυτό μας σε διαφορετικές ηλικίες και μας οδηγεί στη δίνη της Μεγάλης Καταιγίδας που συγκλόνισε τον κόσμο, την Ευρώπη, την Ελλάδα. Η λέξη τραγωδία είναι μικρή.
Γινόμαστε μάρτυρες σε μια εξομολόγηση, δίχως αποσιωπήσεις, με τις απίθανες στιγμές, τα παράλογα, τις ολέθριες ψευδαισθήσεις, τις προσωπογραφίες Ελλήνων και ξένων, ενώ πρωταγωνιστές και κομπάρσοι, αίτιοι και αναίτιοι, κάνουν επιλογές που οδηγούν στον χαμό. Μη βιαστείτε όμως να δικάσετε, να καταδικάσετε ή να αθωώσετε τους Κ. Σημίτη και Κ. Καραμανλή, Γ. Παπανδρέου με Γ. Παπακωνσταντίνου, Α. Σαμαρά-Ε. Βενιζέλο, Λ. Παπαδήμο και Α. Τσίπρα με Γ. Βαρουφάκη. Το Ποιος το ξέρει; ταράσσει τις εφησυχασμένες συνειδήσεις, ρίχνει την τελευταία «μποτίλια στο πέλαγος» και σβήνει στη νοσταλγία για τις χαρές, τις εκπλήξεις και τις αγωνίες ενός νέου κόσμου χωρίς, πιθανόν, τη γενιά του συγγραφέα. (Από τον εκδότη)
2
Το μπάσταρδο
Μένιος Σακελλαρόπουλος
Περιγραφή
«Ποιος είναι ο πατέρας μου, γαμώτο; Ποιος μας έριξε σε τέτοια μιζέρια; Ποιος ρήμαξε τη ζωή μας;» ούρλιαζε απελπισμένος στο πρόσωπο της μάνας του. Η Νατάσα κοιτούσε τον γιο της κλαμένη, με τη θύελλα να μαίνεται μέσα της. Χρόνια ολόκληρα κρατούσε το τρομερό μυστικό και ήθελε να το πάρει μαζί της στον τάφο. Η ίδια η ζωή όμως σκηνοθέτησε μια τραγωδία που δεν μπορούσε να φανταστεί κανείς, όπως και τις τρομακτικές συνέπειές της.
Δύο βιασμοί, ένας λάθος υπολογισμός, μια αδιανόητη πολιτική ίντριγκα που ρίχνει κυβερνήσεις, μια δολοφονία, ένας παπάς με λερωμένα ράσα. Αμαρτίες, λάθη, πάθη, μυστικά, ψέματα, βρόμικα λεφτά, δολοπλοκίες, από τη Σαλαμίνα ως το Ψυχικό και το πρωθυπουργικό γραφείο, ένα δράμα πίσω από κλειστές πόρτες, εκεί όπου όλα κρύβονται κάτω από το χαλί.
Ένα κοινωνικοπολιτικό θρίλερ που τρομάζει ακόμα και τους ίδιους τους πρωταγωνιστές, οι οποίοι παραμένουν ως το τέλος άρρηκτα δεμένοι μεταξύ τους! Και στη μέση… ένα μπάσταρδο, που αποφάσισε να πάρει τη ζωή του στα χέρια του με κάθε κόστος.
3
Ο θάνατος του συγγραφέα
Μανώλης Ανδριωτάκης
Περιγραφή
Ένας συγγραφέας ζητά από μια Τεχνητή Νοημοσύνη να του γράψει ένα μυθιστόρημα με κεντρικό ήρωα έναν συγγραφέα ο οποίος ζητά από μια Τεχνητή Νοημοσύνη να του συνθέσει το σενάριο ενός παιχνιδιού εικονικής πραγματικότητας… το οποίο εκτυλίσσεται σε ένα πριβέ και μυστηριώδες Κέντρο ευεξίας με πρωταγωνίστρια την αποξενωμένη κόρη του. Ένοχα οικογενειακά μυστικά, ματαιωμένα όνειρα, θεωρίες συνωμοσίας διαπλέκονται και αποκαλύπτονται σαν πίστες που ξεκλειδώνουν η μία μετά την άλλη θολώνοντας τα όρια ανάμεσα στην επινόηση και την πραγματικότητα με μόνη σταθερά την αναζήτηση της αγάπης.
Ποιος είναι ο δημιουργός και ποιο το δημιούργημα;
4
Λος Άντζελες
Σώτη Τριανταφύλου
Περιγραφή
“Ήμουν ένα αποδημητικό πουλί, ένα πουλί: τα σχέδιά μου δεν ξεπερνούσαν την επόμενη μέρα. Μαζί με τα χρόνια συσσωρεύτηκαν οι φυγές κι οι επιστροφές, οι επιστροφές στις παλιές αυταπάτες. Οι δρόμοι δεν τελείωναν πουθενά, μονάχα διακόπτονταν δεν με οδηγούσε κανένα φως, με οδηγούσε το εγχειρίδιο των τροχαίων σημάτων, ο άτλαντας του κόσμου. Υπήρχα μέσα στον χώρο, έξω απ’ τον χρόνο: γλιστρούσα στον ανάγλυφο χάρτη, παραμόνευα σαν τα θηρία της ξηράς, σαν τα θαύματα. Δεν είχα ταξιδιωτικές εντυπώσεις, δεν ήμουν περιηγήτρια, δεν είχα καμιά ιδιότητα περιφρονούσα τους φυσιολατρικούς ομίλους, τους τουρίστες και τους περιπατητές, τα μουσεία και τα μνημεία. Αγαπούσα το μπετόν, όπως ο Οράτιος Γκρήνοου, να τι αγαπούσα: μίκραινα μέσα στις γεωμετρικές προοπτικές, διαλυόμουν στην τροχιά των πόλεων, δεν νοσταλγούσα τα δέντρα, ούτε τα νερά και τα ξέφωτα – τα τοπία ήταν χέρσα και άγονα, τα καρότα ψυχεδελικά, αιχμηρά, φτιαγμένα από ενδιάμεση ύλη. Έτσι, έφτασα εκεί όπου έκανε όση ζέστη χρειαζόμουν, έφτασα εκεί όπου, ακόμα κι αν με φώναζες, δεν θα μπορούσα να σ’ ακούσω.”
Στο βιβλίο αυτό, που είναι το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας της Σώτης Τριανταφύλλου και του φωτογράφου Πέτρου Νικόλτσου, η Σώτη Τριανταφύλλου επιστρέφει στο γνώριμό της Λος Άντζελες, που, αυτή τη φορά είναι το Λος Άντζελες του Πέτρου Νικόλτσου. Ενός νέου φωτογράφου που με μιαν ασπρόμαυρη, σχεδόν αναχρονιστική ματιά, περιδιαβάζει ξανά και ξανά μια πόλη που τρέχει γρήγορα ενώ ταυτοχρόνως παραμένει σχεδόν απαράλλακτη εδώ και πενήντα χρόνια.
Πρόκειται για ένα βιβλίο μάλλον πειραματικό, για ένα υβρίδιο: δεν πρόκειται για φωτογραφικό λεύκωμα με συνοδευτικές λεζάντες, ούτε για εικονογραφημένο μυθιστόρημα, μιας και συχνά το κείμενο και η εικόνα μας μεταφέρουν κάτι τελείως διαφορετικό. Στο βιβλίο αυτό ο Πέτρος Νικόλτσος και η Σώτη Τριανταφύλλου δεν συνεργάζονται με συμβατικό τρόπο: ο καθένας αναδεικνύει μια διαφορετική εκδοχή του Λος Άντζελες. Εξάλλου, οι δυο τους, μέχρι την παραμονή της έκδοσης, δεν συναντήθηκαν ποτέ. Δημιούργησαν μιαν ιδιότυπη σχέση η οποία -πόσο χαρακτηριστική της εποχής μας- γεννήθηκε χάρη στο internet και το τηλέφωνο.
Στο Λος Άντζελες βλέπουμε αποσπάσματα από μια σύγχρονη μητρόπολη οι φωτογραφίες και τα κείμενα μάς παρέχουν πληροφορίες και εντυπώσεις. Το θέμα του βιβλίου όμως δεν είναι αυτό: το βιβλίο μοιάζει με το αντίθετο ενός εικονογραφημένου ταξιδιωτικού οδηγού. Ίσως στις σελίδες του δούμε και την δική μας πόλη, καθώς κι εμάς τους ίδιους, ενώ περιπλανιόμαστε στο κέντρο και στις παρυφές ενός αλλόκοτου, ασπρόμαυρου κόσμου. (Από την παρουσίαση της έκδοσης)
5
Αυγή, Το θαμμένο τετράδιο
Σπύρος Πετρουλάκης
Περιγραφή
«Το όνομά μου είναι Αυγή. Αυγή, σκέτο. Γεννήθηκα στις 25 Νοέμβρη του 1931 στα περίχωρα της Λαμίας. Βρίσκομαι στο Παλαιό Τρίκερι περίπου έναν χρόνο. Με έφεραν εδώ τον Ιούνιο του 1949 μαζί με άλλες γυναίκες.
Το Τρίκερι όμως δεν είναι τόπος εξορίας. Είναι η ίδια η κόλαση πάνω στη γη. Όχι το νησί ασφαλώς, αλλά εκείνοι που κρατάνε τις τύχες μας στα χέρια τους. Οι δεσμοφύλακές μας. Αυτοί είναι η κόλασή μας».
Η γυναικεία φύση μοιάζει με τον αέρα: είναι αόρατη, αλλά και πανίσχυρη.
Ανακαλύπτοντας ένα παλιό τετράδιο, η Αναστασία ταξιδεύει στο ολέθριο παρελθόν. Όταν οι δύο πλευρές βρίσκονται εβδομήντα χρόνια μετά μπροστά σε έναν καθρέφτη, μύθοι και πραγματικότητες έχουν μόνο μία όψη. Την αλήθεια.
6
Κάνε αυτό που σου λέω αλλιώς…
Τένια Μακρή
Περιγραφή
Οι λέξεις εκτοξεύονται σε απειλητικό τόνο από το στόμα του γονιού. Πιθανότατα, θα ακολουθήσει ένα χαστούκι ή μια ξυλιά στο παιδικό κορμί. Ή μια παράλογη τιμωρία. Δυστυχώς, το ανήλικο πλάσμα μένει απροστάτευτο από τις εκδηλώσεις βίας των ανθρώπων που το γέννησαν και που έχουν την ευθύνη του. Και η βία θα επαναλαμβάνεται με όλους τους τρόπους, όλο και πιο συχνά. Κι όταν αυτό το παιδί φτάσει, βιολογικά τουλάχιστον, στην ενηλικίωση θα αναρωτιέται γιατί δεν μπορεί να βρει την ισορροπία του – γιατί του είναι τόσο δύσκολο να κάνει πετυχημένες σχέσεις, γιατί δεν μπορεί να εμπιστευτεί τους άλλους, γιατί ο μόνος τρόπος να βρει χαρά είναι μέσα από το ποτό, γιατί, γιατί… Δεν μιλάμε μόνο για τη σεξουαλική κακοποίηση και για κάποιες τρανταχτές περιπτώσεις που γίνονται πρωτοσέλιδα, αλλά για έναν βουβό καθημερινό εφιάλτη που ζουν εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο, όταν οι φροντιστές τους, αντί να τα φροντίσουν, τα κακομεταχειρίζονται.
Στο καινούργιο βιβλίο της η Τένια Μακρή, με τις γνώσεις, την εμπειρία και τον μοναδικό τρόπο που έχει να προσεγγίζει και να «θεραπεύει» την ανθρώπινη ψυχή, ανοίγει ξανά το θέμα των βαθιών τραυμάτων που προκαλεί η παιδική κακοποίηση και, κυρίως, δίνει πρακτικές συμβουλές και ασκήσεις για να βρούμε μέσα μας το πληγωμένο, φοβισμένο παιδί που υπήρξαμε και να το «ξαναμεγαλώσουμε» με ασφάλεια.
Αν είστε κι εσείς –ή κάποιος δικός σας– ένα από αυτά τα κακοποιημένα παιδιά που έχασαν τον εαυτό τους στον δρόμο, το βιβλίο αυτό θα σας δώσει την ευκαιρία να ανακαλύψετε μέσα σας το αθώο, αυθόρμητο πλάσμα που υπήρξατε κάποτε και να ξεκινήσετε μια ενεργή πορεία προς ένα καλύτερο αύριο.
Ο Θεός αγαπά τους ανθρώπους που δεν γνωρίζουν
πώς να είναι διαφορετικοί από τον εαυτό τους.
Γι’ αυτό δημιούργησε τα παιδιά και
άφησε ένα μικρό παιδί μέσα σε καθέναν από εμάς.
7
Γεννιέται ο κόσμος
Βάσια Τζανακάρη
Περιγραφή
Γεννιέσαι, γεννιέμαι και περνούν χιλιάδες μέρες. Μια νύχτα του Δεκέμβρη ένας άντρας μπαίνει σε ένα ουζερί στην Ευελπίδων, μια γυναίκα γυρίζει να τον αντικρίσει και γεννιέται ο κόσμος. Ίσως βέβαια να είναι ο κόσμος που υπήρχε πάντα, μόνο που τώρα μοιάζει ξανά καινούργιος και αστραφτερός. Μια αναζήτηση φτάνει στο τέλος της, νέοι δρόμοι ανοίγονται, το κοντέρ μηδενίζει.
Ο πρώτος χρόνος ενός έρωτα, του καλύτερου έρωτα, αυτού που δεν ήξερες ότι έψαχνες: η χαρά, η αγωνία και η λαχτάρα για έναν άνθρωπο άγνωστο μέχρι τότε, που γίνεται αναπάντεχα το κέντρο του κόσμου σου. Μια αφήγηση, μέσα από στιγμιότυπα, για το πώς αλλάζει η ματιά μας όταν ερωτευόμαστε και πώς δημιουργείται ένα σύμπαν για δύο εκεί που πριν δεν υπήρχε τίποτα. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
8
Μια μέρα της ζωής του Αμπεντ Σαλαμα
Νέιθαν Θρωλ
Περιγραφή
Ένα χειμωνιάτικο πρωινό του 2012, λίγο έξω από την Ιερουσαλήμ, ο Άμπεντ Σαλάμα, Παλαιστίνιος της Δυτικής Όχθης, μαθαίνει για ένα τροχαίο στο οποίο εμπλέκεται κι ένα πούλμαν που μεταφέρει παιδιΆ. Σπεύδει στο σημείο του δυστυχήματος, γιατί φοβάται πως στο πούλμαν επιβαίνει ο πεντάχρονος γιος του. Το ίδιο το δυστύχημα θα μπορούσε, ίσως, να είχε συμβεί οπουδήποτε. Τα όσα επακολούθησαν, όχι.
Καταγράφοντας τις προσωπικές ιστορίες των δεκάδων εμπλεκόμενων, Παλαιστίνιων και Ισραηλινών -θυμάτων, συγγενών, ανθρώπων που βοήθησαν ή που δεν βοήθησαν-, ο Νέιθαν Θρωλ, με κλινική ματιά, αναδεικνύει την πολιτική διάσταση της τραγωδίας, τις εξουσιαστικές, χωροταξικές, θεσμικές δομές που ορίζουν τις ζωές των ανθρώπων στη Δυτική Όχθη, πίσω από το υψωμένο τείχος. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
«Δεν ξέρω άλλο κειμένο για το Ισραήλ και την Παλαιστίνη που να φτάνει σε αυτό το επίπεδο διεισδυτικότητας και κατανόησης… Μπορεί να διαβαστεί και σαν μια εισαγωγή στη σύγχρονη παλαιστινιακή ιστορία» (The New York Review of Books)
«Φέρνει τον αναγνώστη όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο οι λέξεις» (Times Literary Supplement)
«Σχολαστικά τεκμηριωμένο… επώδυνα ευθύβολο» (Haaretz)
«Ο Θρωλ συλλαμβάνει τόσο την οικουμενικότητα όσο και την ιδιαιτερότητα του βιώματος των Παλαιστίνιων που ζουν υπό ισραηλινή κατοχή» (The Economist)
«Ένα βουβά σαρωτικό χρονικό» (Financial Times)
ΒΡΑΒΕΙΟ PULITZER 2024
Καλή ανάγνωση σε όλους!
Μπορεί να σε ενδιαφέρει κι αυτό
“Σ’ αγαπώ κι ας είσαι κλάσμα” του Κωνσταντίνου Χρήστου στο βιβλιοπωλείο “Τα μαγικά γράμματα”